Haber Giriş Tarihi: 22.06.2026 13:39
Haber Güncellenme Tarihi: 22.06.2026 13:39

İzmir’de sabah saatlerinde metro hattındaki sinyalizasyon sistemini besleyen kabloları çalma girişimi ulaşımda aksamalara neden oldu. İzmir Büyükşehir Belediyesi’nden yapılan açıklamada, arızanın giderilmesiyle seferlerin saat 11.00 itibarıyla normal seyrine döndüğü bildirildi. Bugün sabah saatlerinde İzmir metrosunun Bölge ve Sanayi istasyonları arasında bulunan sinyalizasyon sistemini besleyen kablolara yönelik hırsızlık girişimi yaşandı. Girişim nedeniyle hatlardaki sinyalizasyon sisteminde arıza meydana geldi. İzmir Büyükşehir Belediyesi’nden konuya ilişkin yapılan açıklamada, arızayı gidermeye yönelik çalışmaların hızla başlatıldığı, bu süreçte yolcu güvenliğini sağlamak amacıyla metro seferlerinin tek hat üzerinden yapıldığı ve trenlerin düşük hızda seyrettiği belirtildi. Sefer düzenlemeleri devreye alındı Özellikle Bölge ile Evka-3 istasyonları arasındaki seferlerde yaşanan gecikmeler üzerine, İzmir Büyükşehir Belediyesi ekipleri tarafından yolcu mağduriyetini en aza indirmek için gerekli sefer düzenlemeleri hızla hayata geçirildi. Nihai onarım gece yarısı yapılacak Ekiplerin müdahalesi sonucunda çalışmalar tamamlanarak metro seferleri saat 11.00 itibarıyla normale döndü. Belediyeden yapılan açıklamanın devamında, sistemdeki nihai bakım ve onarım çalışmalarının gece yarısı işletim saatlerinin sona ermesinin ardından yapılacağı ifade edildi. Olayla ilgili adli sürecin başlatıldığı ve benzer girişimlerin tekrar yaşanmaması adına gerekli güvenlik önlemlerinin alındığı kaydedildi.